Musik styling – lyd til formål og miljø
Musik sælger – så kort kan det siges
Musik kan meget mere end blot at sprede hygge i stuen eller i bilen. Musik genkalder oplevelser og skaber stemning. Musikken har styrken til at frembringe positive associationer, som bidrager til en god købsoplevelse. Resultatet bliver, at kunderne køber mere, vender tilbage og anbefaler dig videre. Den strategiske brug af musik kan betale sig.
Sæt lyd til din virksomhed — skab en musikalsk profil
I tøjbutikker, på caféer og restauranter, i stormagasiner og fitnesscentre spiller musik en betydelig rolle. Gennem musikken kan du fortælle kunden, hvem du er. De fleste virksomheder har en visuel identitet, et logo eller en typografi, som kendetegner, hvem de er, og hvad de står for. På samme måde kan du bruge lyd og musik til at præsentere din virksomhed på en klar og enkel måde. Musikken er et stærkt markedsføringsværktøj, som påvirker kunden direkte.
%
mener, at musik kan medvirke til at styrke deres brand
%
anvender musik i en eller anden form i markedsføringen
%
mener, at musik vil spille en større rolle i fremtiden
Alle mennesker kan lide musik
Hvis det bliver brugt rigtigt, er musik et meget effektivt redskab, der taler direkte til forbrugernes følelser.
Hvilken musik skal du vælge
Der er forskellige grunde til, at logoet er grønt og ikke orange. Det afhænger af, hvilke signaler du ønsker at vise. På samme måde er det individuelt, hvilken musik der afspejler din virksomhed og passer til din målgruppe. Det er derfor vigtigt, at musikken vælges med omtanke ligesom logo, indretning, opbygning af hjemmeside med mere. En gennemført musikprofil giver dine kunder en oplevelse af sammenhæng mellem butik, hjemmeside, vare, kundegruppe og brand. Den signalerer en identitet for din virksomhed, som fortæller dine kunder, hvem du er, og hvad du står for.
Din virksomheds muligheder med musik
Musikken virker og har værdi for virksomheder uanset størrelse og kundetype. Din virksomhed kan med stor fordel gøre brug af musik forskellige steder og i forskellige sammenhænge. Når du afspiller musik i forbindelse med din virksomhed, anvender du musikken til offentlig fremførelse. Dette skal der afregnes for og betaling for offentlig fremførelse foregår løbende og varetages af rettighedsorganisationerne.
Brug musik i virksomheden
Når du indretter butikslokale, showroom, reception eller lignende i din virksomhed har møbler og farver stor betydning. På samme måde signalerer musikken en identitet og påvirker dine kunder. De steder, hvor der er kundegennemstrømning, kan din virksomhed med fordel afspille musik. Den rette musik får antallet af kunder til at stige. Det er vigtigt at overveje musik, lydniveau og tempo, så det passer til din virksomheds målgruppe og brand.
Musik er lydsporet til vores liv
Det definerer hvem vi er, og hvordan vi ser verden. Den musik, vi spiller har direkte indflydelse på, hvordan vi forholder os til produkter og brands.
Musikstyling handler om at afspille den perfekte lyd, i de rette omgivelser og på det rigtige tidspunkt.
Sanseoplevelsen
Begynder idet man går ind gennem døren til en virksomhed. Man skal føle velbehag og tage sig tid til at kigge på varerne
Dette kan opnås ved at afspille musik, der skaber nysgerrighed eller på anden vis fremmer oplevelsen.
Musikstyling eller Music-styling
På Dansk eller Engelsk? Begrebet er anerkendt og helt almindeligt i de fleste større byer.
Ved opførsler af nye projekter rådfører man sig med musikstylister såvel som rådgivere til interiør og indretning.
Elevatormusik eller Muzak
En ofte hørt betegnelse for baggrundsmusik. Loud Music er specialist i moderne muzak eller easy listening, som er i samme kategori. I nyere tid kaldes dette for lounge musik eller lounge music på engelsk.
Lounge er en stor fællesbetegnelse for at behage og det findes i mange forskellige indpakninger, underkategorier, genrer og tempi. I mange folks optik er lounge musik fællesnævneren for elektronisk musik som f.eks chillout, electronica, triphop, downbeat, dub, deep house, soulful house, vocal house, chilled house, tech house, techno, electro med flere.
Alle nævnte genrer kan også optræde i polerede udgaver, som ikke er kantede men derimod afrundede og lyttevenlige, heraf den engelske betegnelse, easy listening.
Meget musik skal opleves flere gange inden det fanger ens opmærksomhed. Med baggrundsmusik, også kaldet lydtapet, skal man ikke nødvendigvis fange opmærksomheden. Man skal primært få folk til at nyde det neutrale aspekt af at det de ser, går hånd i hånd med det de hører.
Sound design eller lyd design
En lyddesigner skaber og tilrettelægger lyd og musik til bestemte formål og behov.
Hos Loud Music kan vi designe en musikprofil til præcis det behov du ønsker. Vores muligheder er mange og vores erfaringer er store. Når du får lavet en musikløsning til erhverv hos os følger der et højt serviceniveau med i aftalen. Vi ønsker at vise fleksibilitet og står altid til rådighed, hvis der skulle opstå forslag til ændringer og tiltag.
Vi kan eksempelvis tilbyde at der med jævne mellemrum afspilles julemusik i december måned.
Vi har gjort os store erfaringer med netop dette, og ved at det er vigtigt at ekspedienterne bevarer julehumøret frem til den store dag. Det er af stor betydning at der sættes et interval for hvor ofte der afspilles julemusik. Hvis man udelukkende lytter til christmas crooners hver dag i en hel måned, kan det have en modsat effekt, hvilket ikke er optimalt for kunden, ekspedienten eller indehaveren af butikken.
Vil du vide mere? Så henvend dig gerne her